Första inlägget - Kajsa

När jag började läsa boken undrade jag vad detta var för bok egentligen, språket var komplicerat, författaren använde slang såsom skurre, maich och dabb. Men på något sätt fortsatte jag att läsa och läsa. Även om man inte förstår alla ord så hänger man ändå med i handlingen. Dock händer det inte så mycket i boken, kanske är just därför den heter Still. Huvudpersonen, Nemo, och hans gäng går omkring på sitt område, ibland får man tillbakablickar och ibland vet jag inte om man är i dåtid, nutid eller framtid. Men det är just detta som Hassan gör skickligt, det spelar ingen roll om man förstår eller inte, jag bara fortsätter att läsa. Man blir nyfiken på vad som ska hända på nästa sida. När Nemo är hög får man ofta återblickar när han har blivit nedslagen. Vad var det egentligen som hände den dagen? och vad hände med hans mamma? Ja, som sagt, jag får en hel del frågor medan jag läser och jag hoppas att jag får svar på dessa.


Tycker för övrigt att boken är riktigt bra och har nog inte läst någon bok som denna innan. Ska bli spännande att se hur den slutar.

Jag tror att den har stor chans att vinna BT:s debutantpris!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Bra inledande inlägg! Ta gärna med citat ur boken nästa gång för att ytterligare tydliggöra dina tankar.

2009-02-18 @ 12:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0