Första inlägget - Ylva Lidrot

"Sometimes. Sometimes it seems to stand still. Like youre in a bag and you cant get out and somebodys always telling you that it will get better with time and time just seems to stand still and laugh at you and your pain.."
- Hubert Selby Jr., Requiem for a dream

Jag slår upp den första sidan och slås av förundran över det första citatet. Vad innebär det egentligen? I all hast  och i ren nyfikenhet bläddrar jag kvickt och läser de första sidorna. Tiden går snabbt och rad för rad förflyttar sig min blick nedåt sida efter sida och jag börjar få upp en del funderingar över innehållet.

Handlingen i sig kan tyckas svårutläst, vad vill den förmedla egentligen? Är det att skildra ett liv i förorten måntro?
Efter ett antal fler lästa sidor har jag fått upp en ganska klar bild av inledningen - det händer i princip inget. Vissa episoder ur huvudpersonen Nemos liv nämns självklart. Det berättas lite vagt om hans barndom och drömmar, dock känns det mesta ganska flytande och en aning diffust.

Jag väntar därför med spänning på hur fortsättningen kommer arta sig, ty just nu verkar som sagt allting stå still - "Sometimes. Sometimes it seems to stand still."

/ Ylva Lidrot

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ett intressant första inlägg! Vi får se hur det har artat sig med tempot.

2009-02-18 @ 12:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0