Visa att ni är tuffa, farliga och kommer från gettot

Boken Still har chans till BT's debutantpris och jag kan ärligt säga att jag inte kunde förstå varför när jag läst ca 2-3 sidor. Boken inhöll ju ingen som helst meningsuppbyggnad och allt blev otroligt rörigt med personer som kom och gick hela tiden, men nu efter många fler lästa sidor avgudar jag boken. Den har något som jag personligen aldrig läst innan, och en trasig meningsuppbyggnad har verkligen lett till något fantastiskt. Boken är rakt på sak och tar inga onödiga svängar när det kommer till att verklighetsskildra.

Det är en del i boken som jag verkligen fastnade för, delen då de spelar in en video.
"Visa att ni 'är tuffa, farliga och kommer från gettot"
Den meningen säger otroligt mycket om denna boken och jag knappt bärga mig tills jag får veta mer om hur det kommer gå för Nemo och hans vänner.


/ Over and Out Linda


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Det ska bli intressant att höra dig reflektera vidare i nästa inlägg!

2009-02-18 @ 12:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0