Hej då Still

Still ligger nu utläst på sin plats i min bokhylla. Hela boken stod still men var samtidigt i rörelse, hela boken är svår att placera i ett fack. Dock vet jag redan nu att denna bok inte kommer att glömmas i första taget då jag aldrig tidigare mött på en bok skriven på dess vis och språket i boken är rått och effektfullt. Hade inte alla dessa svordommar, nyningar och andra ljudeffekter som skrevs ner på papper funnits med hade boken gått helt åt skogen. Men Still är här och Still är utläst.
Jag kan inte disskutera så mycket kring boken då jag inte tycker att det är roligt att sönderanalysera böcker och arbeta ut varje bokstav ur dem, jag finner inte det så lockande att läsa om heller.
Jag tycker dock att slutet på Still inbringade en liten gnista hopp, och hopp var verkligen det som boken behövde för att man ska kunna lägga ifrån sig den på rätt sätt.
Det roliga var att från början var detta mitt tredjeval av bok, jag ville haft två andra före denna egentligen men efter att ha fått höra om de andra så tycker jag att Still var den bok som faktiskt nog skulle ha tilltalat mig mest och jag är inte alls besviken på den. Jag tycker att den må avspegla en väldigt grym förorts värld, men den gör det helt klart på ett värdigt sätt.

Linda

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Intressanta tankar Linda! Utveckla dem gärna så att ditt resonemang blir lite tydligare, på vilket sätt är det en grym värld? Hur menar du när du skriver att den är skildrad på ett värdigt sätt?

2009-03-31 @ 12:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0